Metal jest wykorzystywany w wielu dziedzinach życia. Aby móc coś z niego stworzyć, trzeba najpierw poddać go procesowi obróbki, aby zmienić jego gramaturę, wymiary i właściwości. Wyróżnia się kilka metod obróbki metali: mechaniczną, cieplną, chemiczną, cieplno-chemiczną i plastyczną.
To jedna z popularnych metod obróbki metali. Skrawanie ma nadać metalowi pożądany kształt, usuwając jego nadmiar. Może się to odbywać się kilka sposobów, najczęściej za pomocą urządzeń sterowanych komputerowo. Pierwszy z nich to toczenie, podczas którego nóż tokarski tnie obracający się obiekt ruchem liniowym. Kolejnym jest frezowanie, w trakcie którego obiekt sunie prosto, a obraca się element skrawający. Ostatnią metodą jest szlifowanie, do którego najczęściej używa się taśmy, osełki lub ściernicy.
W tej metodzie istotną rolę pełni temperatura. Polega na ochłodzeniu lub ogrzaniu metalu do temperatury właściwej dla danego pierwiastka. Dzięki temu możliwa jest zmiana kształtu metalu w stanie stałym. Podczas tego procesu najczęściej następuje wyżarzanie, hartowanie i utwardzanie cieplne.
Ta metoda polega na oddziaływaniu na metal substancjami chemicznymi, w wyniku czego na obiekcie powstaje ochronna warstwa odporna na korozję. Metal staje się również bardziej wytrzymały na uszkodzenia. W przypadku stopów, metodę tę łączy się z obróbką cieplną, aby zmienić właściwości chemiczne i fizyczne metalu. Postępuje się tak zwłaszcza przy stopach z żelaza z węglem.
Podczas obróbki plastycznej metal poddaje się naciskowi ciężaru wyższego, niż wynosi jego wytrzymałość. Dzięki temu następuje trwała zmiana kształtu i wymiarów obiektu oraz jego mechanicznych właściwości. Proces plastycznej obróbki metalu może odbywać się na gorąco, półgorąco lub zimno. Najpopularniejsze metody plastycznej obróbki to kucie, walcowanie, tłoczenie, ciągnienie i wyciskanie.
Oferujemy precyzyjne naprawy i regeneracje metodami obróbki cieplnej, tokarstwa i ślusarstwa. Naprawiamy między innymi :
Do zakresu naszych usług należy także regeneracja siłowników hydraulicznych i siłowników skrętu, drążków, sworzni oraz przegubów krzyżakowych w autach ciężarowych, dostawczych i osobowych.